O SzlakuO Szlaku AktualnościAktualności Zaplanuj wycieczkeZaplanuj wycieczkę Praktyczne informacjePraktyczne informacje Twoja przygodaTwoja przygoda MultimediaMultimedia BlogBlog Miejsca przyjazne rowerzystąMiejsca przyjazne

Trasa rowerowa Kežmarok, sídlisko Sever - Rybník Zlatná – Strážky

Kieżmark, zalew Zlatná
Rodzaj nawierzchni:
Asfaltowa ścieżka rowerowa
Rodzinnie - z dziecięcym fotelikiem lub przyczepką
Rodzinnie - pierwsza przygoda na rowerze
Rodzinnie - rodzice mnie nie dogonią
Żwir? - to nie dla mnie
Na rowerze szosowym
Na rowerze miejskim
Na rowerze crossowym
Na rowerze trekkingowym
Na rowerze górskim
Na rowerze z sakwami, przyczepką, fotelikiem
Pogoda na trasie:
°C
Wiatr: km/h
Wilgotność:

Opis

Miasto Kieżmark to jedno z najładniejszych spiskich miast, a szlak rowerowy prowadzi blisko jego historycznego centrum z zabytkowymi późnogotyckimi, renesansowymi i barokowymi domami mieszczańskimi oraz rzemieślniczymi, kształtnym ratuszem i obronnym zamkiem oraz okazałymi świątyniami: katolickimi i protestanckimi.

Aby z centrum miasta dojechać do kolejnego odcinka Szlaku wokół Tatr, na skrzyżowaniu przy stacji benzynowej, obok zamku kieżmarskiego należy skręcić w prawo na ul. Nižna Brana, a później w lewo, kierując się na most nad potokiem Lubica. Po przekroczeniu rzeczki dojeżdża się do osiedla Sever, gdzie należy skręcić w lewo w ulicę Pod lesom, gdzie zaczyna się pas dla rowerzystów, prowadzący wschodnimi obrzeżami miasta, prawym brzegiem Popradu, w sąsiedztwie lasu. Po około 2 km szlak rozwidla się. Jeśli na rozwidleniu szlaku skręci się w prawo, mija się stadninę koni – rančo Čajka i dojeżdża do zalewu Zlatna (rybník Zlatná).
Atrakcje na trasie
Aktualności
Szkolenie on-line dla osób zarządzających obiektami, które uzyskały certyfikaty w ramach naboru do systemu Miejsc Przyjaznych na Szlaku wokół Tatr
W dniu 29.12.2020 r. zorganizowane zostało szkolenie on-line dla osób zarządzających obiektami, które uzyskały certyfikaty w ramach II naboru do systemu rekomendacji Miejsc Przyjaznych na Szlaku wokół Tatr.
Jedyna w swoim rodzaju instalacja na przejściu granicznym Chochołów – Sucha Hora
Na polsko-słowackiej granicy Chochołów-Sucha Hora bezpośrednio na ścieżce rowerowej Szlaku wokół Tatr, która przecina tę granicę (obok wiaty i miejsca odpoczynku dla rowerzystów) powstała specjalna instalacja podkreślająca, że właśnie tutaj, w tym miejscu Małopolski przekraczamy na rowerach granicę państwa.
Oznakowanie uzupełniające na Szlaku wokół Tatr!
W ramach realizowanego przez EUWT TATRY w 2020 r. działania wykonano oznakowanie uzupełniające na Szlaku wokół Tatr.